Most, 29.10.2013
Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra.
Těmito slovy slavný řečník Cicero obvinil v římském senátu vůdce spiklenců Catilinu, který chtěl pomocí převratu a vojenského puče uchvátit moc nad Římskou říší.
Dosáhl už i u nás úpadek politické kultury takové míry, že by v samotných základech ohrožoval demokratický vývoj v zemi?
[Celý článek]
Nahoru ↑
ČSSD vyhlásila boj korupčníkům, ale jen těm negramotným.
Výše uvedený článek, který vyšel na iDnes končil slovy:
"Sečteno, podtrženo, asi to zní hezky a možná to může fungovat na zisk hlasů ve volbách, ale rozpočtu ani politické morálce to rozhodně nepřispěje."
Ale jistěže to přispěje k zisku hlasů ve volbách, o morálku v politice již přece vůbec nejde. Jediným měřítkem pro používané prostředky se stala statistika a kupecké počty.
K čertu s tím, co je etické, k ďasu s tím, co je správné, prospěch a hmotný zisk je jediným náboženstvím. Slibuješ o 1% nižší daně, pche já dám o 50% vyšší minimální mzdu, slibuješ menší odvody, cha cha, já dám o 10% víc důchodcům, úředníkům, policistům. Zdroje přece jsou a dluhy, ty se neplatí. A kdyby ano, máme tu ještě církevní miliardy, stejně ti černoprdelníci jen balamutí lidi. A pokud by nám to zvedlo volební preference klidně i Krista ukřižujeme podruhé a to vše za hlasitého troubení, bubnování a souhlasného křiku davu.
Ptám se: "Co se vůbec změnilo od doby, kdy se Pilát stejného davu ptal, zda má propustit Ježíše nebo Barabáše?". Nic - pouze osoby a obsazení.
A tak vzhůru, vpřed ke světlým zítřkům! Barabáši, veď nás !!!
Nahoru ↑
Most, 23.8.2013
Právě jsem v TV slyšel projev hlavního představitele té nejdemokratičtější a nejspravedlivější strany p. Sobotky, který horlil za zablokování již schváleného zákona o zrušení daně z dividend.
Ve svém plamenném projevu samozřejmě (jako obvykle) zamlčel skutečné argumenty, a tak pomocí zjevné lži pouze manipuloval s lidmi (opět jako obvykle).
Způsob argumentace, kdy jsou za účelem získávání vlastního prospěchu používány polopravdy a důležitá fakta jsou záměrně zamlčována, nám samazřejmě prozradí mnohé o tom, kdo tímto způsobem s lidmi manipuluje.
Současně se ovšem, bohužel, mnohdy stokrát opakovaná lež stává pravdou, je proto nanejvýš potřebné být před takovýmito politickými falešnými hráči napozoru.
Nahoru ↑
Most, 29.7.2013
Tento článek je reakcí na nevybíravé útoky p. rádobyministra Mládka proti živnostníkům.
Zveřejňuji jej trochu "s křížkem po funuse", ale na svou omluvu bych rád uvedl,
že článek jsem napsal bezprostředně poté, co byl výrok p. Mládka zveřejněn.
Poté jsem se však, jak se na správného parazita sluší, válel na Havaji, a neměl jsem tudíž čas jej zveřejnit.
[Celý článek]
Nahoru ↑
Most, 26.2.2013
O vulgarizaci společnosti jsem psal již několikrát a myslím, že povyk okolo zákona o vyrovnání s církvemi (nikoli „církevní restituce“! viz: stránky psp) tento neblahý stav jen dokládá. [Celý článek]
Nahoru ↑
Most, 21.1.2013
V poslední době hýbou médii dvě události týkající se prezidenta republiky, amnestie a volby. V obou případech se na nás valí z úst hlavních protagonistů spousty více či méně relevantních informací, které jsou dále do zblbnutí interpretovány nepřeberným množstvím politologů, sociologů, blábologů a vše je završeno sprškou komentářů z různých blogů. [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 3.8.2012
Připadají vám problémy s registrem vozidel neskutečné, nemožné a naprosto skandální? Myslíte si, že něco tak úděsného se již nesmí opakovat. Ale kdeže, zde je typický scénář vývoje IT systémů zadávaných (zejména) jako státní zakázky. [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 17.10.2011
Pan Špidla na penzi opravdu perlí. Viz rozhovor na iDnes:
Špidla: Paroubek mě zklamal ...
Dotaz: „Jak to, co se děje na Slovensku, dopadne na Řecko či jiné zadlužené země Unie?“
Odpověď: „Nijak. Ty země se nezadlužily kvůli svým sociálním systémům, ale proto, že jejich bankovní sektor v současné době je neefektivní a nebezpečný svému okolí.“
Nedělám si žádnou iluzi o pohnutkách a cílech mnohých bankovních institucí ani o prostředcích, které k dosažení těchto cílů používají.
Jedno je ale v tomto případě velice na pováženou:
"Zloděj křičí, chyťte zloděje!"
Jistěže mnohé finanční ústavy, poskytující rychlé půjčky, se úrokovou měrou pohybují na hranici lichvy.
To, že zneužívají špatné situace a malé finanační gramotnosti chudých lidí pak mnohdy vede až k osobnímu bankrotu některých jejich klientů.
Primární problém ale v tomto případě je na straně dlužníka, a to v tom, jakým způsobem svoji finanční situaci řeší.
Důsledek svého jednání si ovšem sám také odnáší.
Stejně tak primárním problémem dnešní dluhové krize je způsob, jakým politikové v minulosti zadlužovali státní rozpočty svých zemí.
Přímo nemravností však je, když stejní politici pak vinu za současný stav svádí ve stylu: "Já nic, já muzikant" na všechno jiné, jen ne na sebe.
Neštěstím chudých občanů je, že nikoli politici, kteří svým jednáním tuto krizi zavinili, ale oni sami jsou těmi, kdo nakonec ponesou důsledky "sociální" politiky těchto Jánošíků.
Nahoru ↑
Plzeň, 12.10.2011
Ač zaneprázdněn, musím reagovat na článek:
Řápková a další se chovají nezodpovědné, kritizuje expremiér Špidla
Zveřejněný na portálu iDnes.
Mnozí lidé, zejména ti s nižšími příjmy, volají po tom, aby důsledky krize nesli ti, kteří ji zavinili. Je to jistě oprávněný požadavek v případě, že lze jednoznačně označit viníky. Myslím, že je celkem zřejmé, že hlavní podíl na dluhové krizi mají nezodpovědní politici, kteří bezostyšně zadlužovali své země, ať už jejich cílem při tomto zadlužování bylo cokoli. Mimo jakoukoli pochybnost pak je, že hlavním představitelem takovéto nezodpovědné politiky je u nás pan Špidla, který ve jménu svých vizí sociálního inženýrství zadlužoval tuto zemi v dobách ekonomického růstu nikoli investicemi do infrastruktury nebo výzkumu, ale spotřebou. O to více mne pak fascinuje jeho bohorovnost, s jakou nadále své vize bez jakéhokoli uzardění šíří.
Jeho nedávné vystoupení v pořadu Před půlnocí na ČT24 také „stálo za to“. Při vědomí, že tento politik byl v Bruselu označován za hlavního odborníka na sociální politiku, pak člověka až děsí představa, kolik podobných Špidlů tam ještě může být ukryto.
Nahoru ↑
Plzeň, 12.9.2011
Za jeden z největších problémů dneška považuji to, že lidé si vytvářejí svůj názor na svět podle virtuální reality prezentované současnými masmédii. A na základě takto veřejně prezentované mystifikace se pak formují jejich politické a etické postoje a hodnoty. Považuji to za věc, která zásadním způsobem ohrožuje demokratické hodnoty, na nichž současný svět (dosud) stojí. [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 12.9.2011
Kde leží hranice, po kterou jsou občané této země ochotni se nechat balamutit politickými reprezentanty
levicových stran a kam až vede jejich ochota nechat se jimi odírat?
Myslí si snad někdo, že politika ve stylu Jánošíka, který bohatým bere (a chudým také),
vede k prosperitě a k hmotnému zabezpečení těch nejpotřebnějších?
Článek je reakcí na diskusi mezi pp. Kalouskem a Dolejšem na
TV Prima [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 8.9.2011
V současnosti ve sdělovacích prostředcích často slýcháme z úst zejména levicových politiků různá prohlášení, v nichž jsou zmiňována „elementární“, „základní“, „nepopiratelná“ a jiná práva, kterými je stát vůči svým občanům povinován. Mezi nimi je zejména uváděno právo na bezplatné zdravotnictví, školství, právo na důstojný život a stáří atd., atd. Jaká je ovšem skutečnost a jaká jsou vskutku nepopiratelná práva každého občana, která musí stát zajistit? [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 4.8.2011
Článek je malým srovnáním stavu demokracie a politické kultury u nás a v USA a popisem důsledků, které z tohoto srovnání plynou. Je také o tom, že proto, abychom se ze sdělovacích prostředků dozvěděli podstatné věci, které z popisované události vyplývají, musíme číst mezi řádky to, co jejich autoři poněkud pozapomněli napsat. [Celý článek]
Nahoru ↑
Plzeň, 16.6.2011
Tak nám naši stateční odborářští hrdinové málem trefili ministra Kalouska rajčetem za hurónského řevu davu svých souputníků. Je až dojemné, jak demagogy zpracovávaný lid zaměňuje příčinu a důsledek, vinu a nápravu. Pomineme-li fakt, že za politováníhodný stav státní pokladny nesou zodpovědnost všechny vládní strany bez ohledu na jejich politickou orientaci, můžeme jen žasnout, proč právem rozhořčení občané neházejí rajčata po těch, kteří danou situaci způsobili, ale po těch, kteří ji, alespoň podle svých slov, chtějí řešit. Nám pak nezbývá než doufat, že se i nadále najdou lidé, kteří upřednostní věci potřebné před věcmi líbivými a davu milými (a sobě prospěšnými). A to přes to, že neriskují pouze zásah výše zmíněným plodem. Dělají totiž svou práci při vědomí toho, že se v politice najde vždy dost Špidlů, Grossů a Paroubků, kteří za halasného vytrubování obecných pravd a Jánošíkovských hesel, budou přivádět tuto zemi na buben.
Pěkné čtení o příčinách soudobého marasmu můžeme najít na blogu Milana Zeleného: Aktualne.cz: milan-zeleny
Nahoru ↑
Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? Jak dlouho ještě budeš, Katilino, zneužívat naší trpělivosti?
Toto jsou slova, která pronesl římský politik Marcus Tulius Cicero na zasedání senátu v souvislosti se spiknutím,
které osnoval římský šlechtic Katilina.
Jak dlouho budou politici zkoušet trpělivost pacientů a lékařů? Jak dlouho ještě budou manipulovat s veřejností, než
začnou vážně řešit to, zač jsou odpovědni?
[Celý článek]
Nahoru ↑
Pekařská pohádka je s trochu nadsázky psaná pohádková paralela mezi znevolněnými středověkými pekaři a dnešním stavem lékařským, lopotícím se v našich špitálech. Snad pomůže alespoň trochu odlehčit dnes již dosti napjatou atmosféru a poskytne i morální oporu těm, kteří bojují za svá práva. [Celý článek]
Nahoru ↑
V poslední době zaznívá v souvislosti s akcí LOKu Děkujeme-odcházíme ze sdělovacích prostředků i z úst politických činitelů čím dále tím více polopravd, manipulací i zjevných lží. Je to věc, která je v souvislosti s eskalací a vážností situace sice očekávaná, ale přesto politováníhodná a nebezpečná. [Celý článek]
Nahoru ↑
O volbách, kandidátech a voličích.
V každé společnosti je možné najít takřka nekonečné množství negativních jevů, takže označit některé z nich není obtížnou věcí.
Mnohem obtížnější je dobrat se jejich příčin a vyvozovat z nich konkrétní osobní důsledky.
Jako u mnohých jiných společenských otázek však můžeme inspiraci nacházet v historii.
[Celý článek]
Nahoru ↑
Website Name 2009 | Sponsored by Skluzavky